Kernel Nedir

Kernel Nedir

Kernel programların ve donanımların çalışmasını belirleyip verdiginiz komutları yorumlayıp iletişim kuran işletim sisteminin anabirim ögesidir işletim sistemi degil; işletim sistemini oluşturan ogeleri barındıran birimdir ve burada kucuk bir ayrıntı kernelden kastımız aslında Linux dedigimiz çekirdegin kendisidir.

Linux çekidegi ilk olarak x86 işlemci mimarisiyle Linus Torvalds tarafında 1991 yılında derlendip çalıştırılmaya başlandı ve devamında ppc ve alpha axp gibi işlemcilerde geliştirilerek gunumuze ulaştı. Kernel genel olarak C dili kullanılarak yazılmaştır ve bu sayede farklı platformlarda derlenip ve donanım sorununu ortadan kaldırmıştır..


Kernel terimi genel olarak bundan ibarettir peki sıkca duydugunuz kernel derlemesi güncellenmesi nedir nicin yapılır. derseniz aslında bu birazda sistemi kişiselleştirmek ten ibarettir yani sisteminizde kullanmadıgınız yada kullanmak isteyip o anda dagıtımda bulunmayan donanım veya gerekli yazılımları aktif etme işlemidir örnegin sizinde kullandıgınz dagıtım usb modemi desteklemiyor olabilir benim başımın biricik belası yada iki işletim sistemi kullanıpta windows ortamına dosya kaydetme sorunu -ntfs- ile karlaşmış olabilirsiniz bu ve buna benzer sorunların özünde kerneli derlemekten güncellekten geçiyor.
Düşünün sadece sistemi kasmasında başka bir işe yaramayan donanım ve yazıların bulundugunu sistemin geç açılması gibi

Kerneli derlemek aslında birazda üstünlük savaşıdır sisteme karşı ve patronun kim oldugnu kanıtlama savaşıdır yani birazda eglencesi var tabi bir cogumuzda hackerlige ilk adım olarak görürler bence sadece usb modemi tanıtmaktrı :)

Previous
Next Post »

3 yorum

Write yorum
Adsız
AUTHOR
26 Nisan 2010 07:33 delete

hiç yorum yazmamışlarr:) yazıkk

Reply
avatar
Adsız
AUTHOR
12 Ekim 2010 15:50 delete

emeğinize sağlık keyifli bir anlatım olmus
bence yeterli :)

Reply
avatar
Adsız
AUTHOR
4 Kasım 2010 13:15 delete

linux kernel development - Robert Love . bu kitabı tavsiye ederim

Reply
avatar