Kubuntu Kde4 Install


Kubuntu Kde4 kurulum

Kubuntu üzerine kde4 kurulumunu tamamladım ama; bana sorarsanız fazla takılmayın hayal kırıklıgına ugrayabilirsiniz, eski sürümü daha iyi o kadar süre bekledim heyecanla güzel olacak diye. ve hatta beta aşamasındayken live dahi kullanmadım. :D süpriz olsun istedim, sonuçmu nerede o eskiler, ama yine kullanmak isteyen merakını gidermek isteyen arkadaşlarıma kısa yoldan kurulumunu aktarmış olayım. :D

öncelikle yeni depo adresine ihtiyacınız varki bunun için sources.list açmalısınz yani
alt+F2
kdesu konqueror
/etc/apt/sources.list

yada

alt+F2 ile

sudo gedit /etc/apt/sources.list

her ikisindede aynı sonuça ulaştık sanırım, kulağımıza tersten dokunduk :D

gelen text ekranına

deb http://ppa.launchpad.net/kubuntu-members-kde4/ubuntu gutsy main

adres satırını eklemek ve kayıt edip çıkmak

ve sırada pedoyu güncelemeye geldi bildigimiz üzere konsoldan hatırlatmaya yapmaya gerek yok sanırım

sudo aptitude update

depo güncelleme işleminden hemen sonra egerki kde4 le ilgili daha once bir program kurduysak onları kaldıryoruz

sudo aptitude remove kdelibs5 kde4base-data kde4libs-data

ve o kurulum anı buyrun

sudo aptitude install kde4-core


kurulum bittiginde sistemi yeniden balattığınız da -kdm- kullanıcı girişi ve şifreyi yazıdığımız alanda kde4 seçerek giriş yapabilirsiniz.




 
Previous
Next Post »