MonoDevelop Linux

MonoDevelop Linux

monodevelop
monodevelop linux ortamında C# &.net yazılım geliştirmenize olanak tanıyan arayüz uygulamasıdır. açık kaynak kodludur yani yazılım geliştiricilerine üçretsiz yararlanma, geliştirme imkanı sunmaktadır.
mono aynı zamanda windows ortamına da uyumlu olsada beni ilgilendiren yanı linux ortamında buluşmuş olmasıdır.

Kurulum için synaptic girip mono diye aratmanız yeterli yada resmi sitesini ziyaret ederek gerekli bilgilere de ulaşabilirsiniz
http://www.mono-project.com/Main_Page

windowsta genelde visual studio vs.. ide lerle çalışma yaptığımız dan var olan tüm dökümanlarda ilk başlangıçın klişeleşmi deyimi form sayfalarından başlanır aslında ısın ma turu için de zaten en doğru yerdir ilk basamak sonuçta ilk başlangıç, peki monodevelop çalışma mantığı nasıl derseniz konsoldan monodevelop komutunu verdiğimizde karşınıza Start a New Project yazısı ile karşılaşmış olacaksınız işte hoşgeldiniz diyebiliriz.

yeni açılan penceremizde C# başlığı altında form tasarımı için Gtk#, açıp o çok sevdiğiniz form, Tools vs. gezinti yapmaya başlayıp hoşca vakit geçirmeye başlayabilirsiniz pek fazla zorlanmayacağınız düşünüyrum windowsta developer kullanan arkadaşlar daha önce çalıştıkları için Tools menüyü biliyorsunuzdur. ve sürükle bırak mantığı da hakimdir. linux ortamında bu olay neredeyse aynı yada istersenizde konsolu seçebilirsiniz zaten türkçe ara yüze sahip olduğu içinde zorlanmayacağınızı düşünüyorum bu konuda web te çok fazla kaynakta mevcuttur elimden geldiğince payşıma sunacağım ama unutmayın ki bu konuda kendinize bir rehber bulun bi kitap alabilirsiniz.


ama uzun uzun yazmayı düşünmüyorum hazırlamıştım ama yeni tanışmış olan arkadaşlar genelde sıkıntısı anlayabiliyorum bu sebebten dolayı yazmaktansa görsel olmasının daha uygun olacağını düşünerek video eklemeyi düşünüyorum eh bu konuda bir yerden kaynak buldum

benim sizle paylaşacağım ilk dersim konsol üzerinden bizim dilimizde benim üslubumla hello world deyimi olacak, genel olarak zaten form konularında gtk# konularında çok fazla belge e-book mevcut olduğu için ben farklı bir paylaşım olsun istiyorum.
konsol
siteyi ziyaret bi
http://jackob.ciamdh.com/monoscast/mscasts/monoconsole1.html



Previous
Next Post »

1 yorum:

Write yorum
Adsız
AUTHOR
27 Ocak 2009 16:47 delete

çok güzel çok teşekkürler

Reply
avatar